Digitale transformatie

In Blog by Jeroen

Image

Digitale transformatie wordt meestal gezien als het gaan gebruiken van digitale middelen om efficiënter te gaan werken. Wij kijken op een andere manier naar digitale transformatie.

Als wij denken aan digitale transformatie dan vinden wij dat dit niet alleen gaat over de impact van nieuwe technologieën en de digitalisering van bedrijfsprocessen op mens, bedrijf en maatschappij. Digitale transformatie is in onze ogen de verbondenheid van mens en machine, altijd en overal. De impact die dat heeft op mensen en bedrijven en dus de maatschappij is enorm. Jij leidt niet je eigen bedrijf maar jouw klanten en jouw omgeving bepalen wat jouw bedrijf eigenlijk zou moeten doen. In jouw bedrijf is maar één baas en dat is de klant.

“In jouw bedrijf is maar één baas en dat is de klant.”

Klanten hebben tegenwoordig enorm veel keuze en de mening van anderen is vaak leidend. Je kan nog zoveel communicatiekanalen gebruiken om de klant te bereiken maar de klant moet jou bereiken. De medewerkers van jouw bedrijf moeten nieuwsgierig zijn en willen begrijpen waarmee jouw klanten succesvol kunnen worden. Dat is namelijk de ‘purpose’ van je bedrijf.

Mobile, Cloud, Internet of things en social zijn middelen om hierin te ondersteunen. Dus, hoewel de naam het tegendeel doet vermoeden gaat digitale transformatie in onze ogen niet over technologie. Het gaat om hoe je een organisatie wordt waarbij de klant en medewerker centraal staat. En digitaal zijn de norm is.